План роботи гуртка "ANIMA"

ДОБРОПІЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №19
ДОБРОПІЛЬСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ


УЗГОДЖЕНО                                                              ЗАТВЕРДЖЕНО
Заступник директора з ВР                                          Директор школи
____________ Литвинова Н.В.                                       ___________  Жук Л. А.
                                                                                                         



Календарно-тематичне планування
танцювального гуртка «ANIMA»
на 2019/2020 навчальний рік


Керівника хореографічного гуртка
Добропільської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №19  
Єфімцевої Ілони Геннадіївни
            




 м.Добропілля 
2019 рік



        

Гурток працює за Програмою для позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів: художньо-естетичний напрям, хореографічний профіль.
Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України
Лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2012 р. №1/11-4294.




Пояснювальна записка
          Музичне і хореографічне мистецтво є незамінними засобами естетичного виховання, художнього розвитку, здатного глибоко впливати на духовний світ дитини. У вихованні дітей танець займає особливе місце. Одна з основних цілей його формування різноманітних емоцій і почуттів, що є найважливішою умовою розвитку особистості. Структура танцю, його чіткий малюнок формують зовнішні опори для особистісної поведінки дитини. Танці створюють емоційну рівновагу в групі: збирають, заспокоюють, полегшують перехід від одного заняття до іншого. Крім усього іншого, танець перемикає увагу дітей, відволікає їх від різних проблем.
Навчання підлітків танцю і розвиток у них на цій основі творчих здібностей вимагають від керівника гуртка не тільки знання певної відповідної методики, але і припускають наявність у нього правильного уявлення про танець як художньої діяльності, вида мистецтва. Саме розуміння природи танцю дозволяє педагогу більш свідомо і кваліфіковано вирішувати поставлені завдання.
Танець – це музично-пластичне мистецтво, специфіка якого полягає в тому, що, як і всякий вид мистецтва, відображаючи навколишнє життя у художніх образах, втілює їх за допомогою виразних рухів виконавців, без будь-яких словесних пояснень. Це в повній мірі відповідає рухової природі дитячої уяви, для якої характерно дійове відтворення образів дітьми «за допомогою власного тіла». З цього випливає, що в танці творча уява може розвиватися ефективніше, ніж в інших видах дитячої діяльності.
Танцю притаманна образність, сюжетність. Це надає йому риси драматизації і зближує його з сюжетно-рольовою грою, яка за висловом К.С. Виготського, є «коренем» будь-якої дитячої творчості. Ігрові особливості танцю також характеризують його як діяльність, сприятливу для розвитку у підлітків здібностей. Таким чином, танець – вид художньої діяльності, оптимальний для формування і розвитку у підлітків творчості і уяви, завдяки поєднанню в єдиній діяльності трьох характеристик танцю  – музики, руху та гри.
Пропонована програма побудована на основі особистісно-орієнтованого принципу і припускає розвиток та виховання не тільки обдарованих дітей, але і всіх бажаючих та фізично здорових дітей. Група формується без вікового обмеження, оскільки програма орієнтована на перебування вихованця в гуртку 1 рік для загальної обізнаності та елементарного оволодіння ним загальнодоступними танцювальними елементами. Якщо вихованець виявить зацікавленість у продовженні свого навчання, то для нього залишається програма підготовчих вправ 1-го року навчання, але танцювальні постановки можуть бути більш складними за змістом на відміну від дітей, що тільки вступили до гуртка.
Програма гуртка складається з 7 розділів : ритміка, партерна гімнастика, стрейчинг, класичний тренаж, народні візерунки, танцювальний марафон й танцювальні фантазії.
        При розробці календарного планування гуртка була використана Програма для позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів: художньо-естетичний напрям, хореографічний профіль / Артюх В. В., Білай І.А. та ін. − К., 2012. − с. 154 (Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України лист Міністерства освіти і науки України від 02. 04. 2012 р. №1/11-4294).

Актуальність запропонованої навчальної програми полягає в тому, що вона передбачає синтез класичної (беручи її за основу), народно-сценічної та сучасної хореографії, що сприяє гармонійному розвитку хореографічних здібностей гуртківців різних вікових періодів.
Мета програми:
ü залучення вихованців до світу танцювального мистецтва, що є надбанням загальнолюдської та національної культури;
ü ознайомити дітей з різними видами хореографічного мистецтва  (класичний, народно-сценічний, історико-побутовий і сучасний танець);
ü навчити прийомам самостійної та колективної роботи;
ü розвинути хореографічні, музично-ритмічні, фізичні та творчі здібності учнів;
ü формувати загальну культуру особистості дитини, почуття відповідальності, вміння працювати в колективі;
ü сприяти естетичному вихованню і фізичному розвитку підростаючого покоління;
ü виховувати художні смаки, потребу у художньо-творчій самореалізації, здатність сприймати художні твори, висловлювати особистісне ставлення до них.
Завдання програми:
1. Визначити стартові здібності кожної дитини: почуття ритму, музична і рухова пам'ять.
2. Розвивати творчі здібності дітей на основі особистісно-орієнтованого підходу.
3. Розкрити здібності у підлітків і сформувати в них уміння сприймати і розуміти прекрасне.
4. Прищепити любов до танцювального мистецтва.
5. Розвивати уяву і фантазію в танці.
6. Познайомити підлітків з різними музично-ритмічними рухами у відповідності з характером музики.
7. Познайомити підлітків з найпростішими правилами поведінки на сцені.
8. Сприяти підвищенню самооцінки у невпевнених у собі підлітків (ключова роль у танці, вербальне заохочення і т. д.).
9. Закріпити набуті вміння допомогою виступу на заходах школи. Розвивати комунікативні здібності підлітків через танцювальні ігри.

Основні форми проведення занять: танцювальні репетиції, бесіда, свято.
Основні види занять  індивідуальна та групова творчість, участь у загальношкільних виховних заходах, позашкільних і міських фестивалях та конкурсах.
Методами опрацювання навчального матеріалу є:
Ø словесні: бесіда, розповідь, пояснення, інструктаж;
Ø наочні: метод ілюстрацій, метод демонстрацій, показу;
Ø практичні: тренувальні вправи, індивідуальні та творчі завдання;
Ø репродуктивні: відтворювання вивчених вправ;
Ø пояснювально-ілюстративні: демонстрація наочного навчання, організація  сприймання, спостереження;
Ø самостійної роботи;
Ø методи формування пізнавального інтересу: пізнавальні ігри, навчальні дискусії, створення ситуації успіху;
Ø контролю і самоконтролю.
Залежно від рівня навчання програма передбачає варіативність форм, принципів та методів навчання.
Графік проведення занять:
Вівторок, четвер:                  15:00 – 17:00 










РІЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з/п
Зміст заняття
Кількість годин
Терміни виконання
1.
Організаційна робота. Збір учасників колективу. Вибір старости. Проведення інструктажу з ТБ. Виступ на святі Першого дзвоника. Ознайомлення з репертуаром. Вправи посеред залу. Розучування розминки. Підготовка до Дня вчителя.
20 годин
вересень
2.
Ритміка. Виступ на заході до Дня Вчителя. Підготовка до тижня мистецтв. Розучування рухів танцю. Виступ на заході.
22,5 годин
жовтень
3.
Гімнастика. Підготовка до новорічних свят. Розучування рухів танцю.
20 годин
листопад
4.
Стрейчинг. Виступи на новорічних заходах. Проведення повторного інструктажу з ТБ.
22,5 годин
грудень
5.
Класичний тренаж. Повторення вивчених танців, розучування нових рухів народного та сучасного танцю. Підготовка до дня зустрічі випускників школи та дня Св. Валентина. Розучування рухів танцю.
20 годин
січень
6.
Народні візерунки  (елементи народно-сценічного танцю). Розучування рухів для підтанцьовки до пісень. Виступ на заході, присвяченому Дню Св. Валентина. Підготовка до заходу 8 Березня. Розучування рухів танцю.
20 годин
лютий
7.
Танцювальний марафон (сучасна хореографія). Повторення вивчених танців.
22,5 годин
березень
8.
Танцювальні фантазії (творча імпровізація). Підготовка до Дня перемоги. Розучування рухів танцю.
22,5 годин
квітень
9.
Повторення пройденого матеріалу. Участь у святкових заходах. Підготовка до звітного концерту.
20 годин
травень
10.
Разом
191 годин



КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з/п
Зміст заняття
Кількість годин
Дата
1.
Організаційна робота. Збір учасників колективу. Роз’яснювальна бесіда.
2,5 г.
03.09.
2.
Збір учасників, доповнення колективу. Вибір старости. Ознайомлення з репертуаром. Бесіда про історію хореографії. Культуру поведінки на уроках.
2,5 г.
05.09.
3.
Розучування розминки. Ознайомлення учнів з позиціями рук.  Підготовка до Дня вчителя.
2,5 г.
10.09.
4.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення учнів з позиціями ніг. Підготовка до Дня вчителя.
2,5 г.
12.09.
5.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення зі схемою залу, сцени. Підготовка до Дня вчителя.
2,5 г.
17.09.
6.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення з «мʼяким» кроком та кроком на півпальцях. Підготовка до Дня вчителя.
2,5 г.
19.09.
7.
Розминка. Постановка рук і ніг у танці. Розучування чоловічої і жіночої партії «Уклін».
2,5 г.
24.09.
8.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення учнів з «гострим» кроком та кроком з високим підняттям коліна. Підготовка до Дня вчителя.
2,5 г.
26.09.
9.
 Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення з різновидами хореографічних малюнків. Підготовка до Дня вчителя.
2 г.
01.10.
10.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення з різновидами танцювального бігу. Генеральний прогін танців до Дня вчителя.
2 г.
03.10.
11.
Участь  колективу у святковому концерті, присвяченому Дню вчителя. Аналіз виступу.
1 г.
04.10.
12.
Ритмічний тренаж: музично-просторові вправи. Підготовка до Дня захисника України.
2 г.
08.10.
13.
Розминка. Вправи по колу. Повороти на місці направо, наліво, кругом. Підготовка до Дня захисника України. Генеральний прогін.
2 г.
10.10.
14.
Виступ колективу на святі до Дня Захисника України. Аналіз виступу.
1 г.
11.10.
15.
Розминка. Вправи по колу. Рухи в характері і темпі музики(швидко, повільно, весело, сумно та ін.).
2,5 г.
17.10.
16.
Розминка. Вправи по колу. Ознайомлення з основними хореографічними  малюнками, що найчастіше використовуються у танці.
2,5 г.
22.10.
17.
Ритмічний тренаж: ходьба парами, змійкою, зірочкою. Постановка корпусу. Підготовка номерів для виховних заходів до Дня української писемності та мови.
2,5 г.
24.10.
18.
Розминка. Вправи по колу. Марширування на місці, фігурне (по діагоналі, по колу та ін.). Підскоки  на місці та з просуванням вперед.
2,5 г.
29.10.
19.
Розминка. Вправи по колу. Перешикування з однієї лінії у дві та три, з кола у два маленькі кола та ін..
2,5 г.
31.10.
20.
Розминка.Постановка голови, освоєння понять витягнутості і виворотності. Постановка корпусу, рук, ніг, голови, розвиток природних даних. Боковий галоп, крок з витягнутими носочками.
2,5 г.
05.11.
21.
Розминка. Партретна гімнастика: вправи для стопи, витягнутість носочків. Постановка танцю, з'єднання вивчених вправ.
2,5 г.
07.11.
22.
Розминка. Розміщення на площині, побудова кола з колони, з пар; побудова маленьких кіл.
2,5 г.
12.11.
23.
Розминка. Партерна гімнастика. «Берізка», «Мостик». Музичний вступ. Початок та закінчення рухів разом із музикою. Музичні розміри: 2/4, 3/4, 4/4. Полька, вальс, марш.
2,5 г.
14.11.
24.
Розминка. Партерна гімнастика. Танцювальні рухи «Глибокі випади», «Хвиля». Генеральний прогін номерів до Дня гідності та свободи.
2,5 г.
19.11.
25.
Розминка. Партерна гімнастика. Виступ на заході до Дня гідності та свободи. Аналіз виступу.
2,5 г.
21.11.
26.
Гімнастика. Танцювальні рухи «Великий і маленький квадрат», «Кроки з підняттям коліна і рук». Підготовка до Дня ЗСУ України.
2,5 г.
26.11.
27.
Розминка. Підготовка до гімнастичних вправ на розтяжку м'язів ніг. Відпрацювання рухів танців. Продовження підготовки до Дня ЗСУ України
2,5 г.
28.11.
28.
Розминка. Стрейчинг. Партретна гімнастика. Складові характеру танцю: міміка, жести, танцювальні акценти і т.д.  Підготовка до Дня ЗСУ України.
2 г.
03.12.
29.
Розминка. Стрейчинг. Партретна гімнастика. Прослуховування класичних музичних творів. Підготовка до вивчення нового розділу. Підготовка до Дня ЗСУ України
2 г.
05.12.
30.
Розминка. Партретна гімнастика. Виступ на заході  до Дня ЗСУ України. Аналіз виступу.
1 г.
06.12.
31.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Повторення танців. Синхронність рухів. Відпрацювання чіткості і ритмічності рухів. Підготовка до новорічних свят
2,5 г.
10.12.
32.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Поняття просторових перестроювань: лінія, колона, коло, квадрат. Ритміка. Підготовка до новорічних свят.
2,5 г.
12.12.
33.
Розминка. Стрейчинг. Партретна гімнастика Розучування класичного тренажу: demi-рlie  по І, ІІ, V позиції. Пластика. Повторення вивчених танців. Підготовка до новорічних свят..   
2,5 г.
17.12.
34.
Розминка. Стрейчинг. Класичний тренаж grand рlie  по І, ІІ, V позиції (вивчення спочатку спиною до стіни, потім обличчям до опори).  Підготовка до новорічних заходів.
2,5 г.
19.12.
35.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Класичний тренаж: battement tendu хрестом. Підготовка до новорічних заходів.
2,5 г.
24.12.
36.
Виступ на новорічних заходах. Аналіз виступу. Аналіз роботи гуртка за І семестр
2,5 г.
26.12.
37.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Класичний тренаж: battement tendu хрестом. Підготовка до Дня соборності України..
2,5 г.
31.12.
38.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Класичний тренаж: battement tendu jete  хрестом. Підготовка до Дня соборності України.
2,5 г.
02.01.
39.
Розминка. Партретна гімнастика. Стрейчинг. Класичний тренаж: rond de jambe par terre. Підготовка до Дня соборності України.
2,5 г.
09.01.
40.
Розминка. Класичний тренаж: demilie, grand рlie, battement tendu, battement tendu jete, rond de jambe par terre, releve. Повторення вивчених рухів танцю. Підготовка до Дня соборності України.
2,5 г.
14.01.
41.
Розминка. Класичний тренаж: demilie, grand рlie, battement tendu, battement tendu jete, releve. Стрейчинг. Підготовка до Дня соборності України.
2,5 г.
16.01.
42.
Розминка. Класичний тренаж. Пози arabesque. Підготовка до вивчення нового розділу. Прослуховування українських народних творів (гопак, гуцул очка, козачок та інші). Генеральний прогін.
2 г.
21.01.
43.
Розминка. Класичний тренаж. Виступ на заході до Дня соборності України. Аналіз виступу.
1 г.
22.01.
44.
Розминка. Розучування народно-сценічного тренажу: demilie та grand рlie в народному стилі (на вибір український, білоруський, руський).
2 г.
23.01.
45.
Розминка. Розучування народно-сценічного тренажу: battement tendu в народному стилі (на вибір український, білоруський, руський).
2,5 г.
28.01.
46.
Розминка. Розучування народно-сценічного тренажу:battement tendu jete в народному стилі (на вибір український, білоруський, руський). Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні.
2,5 г.
30.01.
47.
Розминка. Народно-сценічний тренаж. Позиції рук та ніг у народних танцях. Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні.
2,5 г.
04.02.
48.
Розминка. Народно-сценічний тренаж. Розучування основних елементів українського народного танцю. Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні.
2,5 г.
06.02.
49.
Розминка. Народно-сценічний тренаж. Розучування основних елементів українського народного танцю.Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні та свята 8 березня.
2,5 г.
11.02.
50.
Розминка. Народно-сценічний тренаж. Розучування основних елементів українського народного танцю. Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні та свята 8 березня. (Продовження)
2,5 г.
13.02.
51.
 Розминка. Повторення пройденого матеріалу. Стрейчинг. Прослуховування сучасних музичних творів. Підготовка до вивчення нового розділу. Підготовка номерів для заходів до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні та свята 8 березня.
2,5 г.
18.02.
52.
Розминка. Партерна гімнастика. Стрейчинг. Теоретичний матеріал з сучасної хореографії. Виступ на заходах до Дня вшанування памяті Героїв Небесної Сотні. Аналіз виступу.
2,5 г.
20.02.
53.
 Розминка. Вивчення деяких елементів тренажу з сучасної хореографії. Demi-plie. Підготовка номерів до свята 8 березня.
2,5 г.
25.02.
54.
Розминка. Вивчення деяких елементів тренажу з сучасної хореографії. Вattement tendu.  Підготовка номерів до свята 8 березня.
2,5 г.
27.02.
55.
Розминка. Вивчення деяких елементів тренажу з сучасної хореографії. Вattement tendu jete.
2 г.
03.03.
56.
Розминка. Вивчення деяких елементів тренажу з сучасної хореографії. Rond de jambe par terre. Генеральна репетиція номерів до свята 8 березня.
2 г.
05.03
57.
Розминка. Виступ колективу на святі до 8 березня. Аналіз виступу.
1 г.
06.03.
58.
Розминка. Вивчення деяких елементів тренажу з сучасної хореографії. Grand battement jeté.
2,5 г.
10.03.
59.
Розминка. Сучасний тренаж. Стрейчинг. Перегляд відеороликів з  уривками танців різних стилів сучасної хореографії.
2,5 г.
12.03.
60.
Розминка. Сучасний тренаж. Стрейчинг. Вивчення уривків танців різних стилів сучасної хореографії.
2,5 г.
17.03.
61.
Розминка. Сучасний тренаж. Стрейчинг. Вивчення уривків танців різних стилів сучасної хореографії. (Продовження).
2,5 г.
19.03.
62.
Розминка. Сучасний тренаж. Стрейчинг. Вивчення уривків танців різних стилів сучасної хореографії. (Продовження).
2,5 г.
24.03.
63.
Повторення пройденого матеріалу. Розминка. Стрейчинг. Підготовка до Дня довкілля. Розучування рухів танцю.
2,5 г.
26.03.
64.
Розминка. Стрейчинг. Підготовка до Дня довкілля. Розучування рухів танцю.
2,5 г.
31.03.
65.
Розминка. Стрейчинг. Прослуховування музики, що відповідає різним стилям танців та творча імпровізація учнів під неї. Підготовка до Дня довкілля.
2,5 г.
02.04.
66.
Розминка. Стрейчинг. Прослуховування музики, творча імпровізація учнів під неї. (Продовження).
2,5 г.
07.04.
67.
Розминка. Стрейчинг. Прослуховування музики, творча імпровізація учнів під неї. (Продовження).
2,5 г.
09.04.
68.
Розминка. Стрейчинг. Вибір музики, імпровізація учнів. Творчий задум, вивчення імпровізаційного танцю.
2,5 г.
14.04.
69.
Розминка. Стрейчинг. Творчий задум, вивчення імпровізаційного танцю. (Продовження)
2,5 г.
16.04.
70.
Розминка. Стрейчинг. Імпровізація учнів. Підготовка до травневих свят. Вивчення номерів.
2,5 г.
21.04.
71.
Розминка. Стрейчинг. Імпровізація учнів. Підготовка до травневих свят. Вивчення номерів. (Продовження)
2,5 г.
23.04.
72.
Розминка. Стрейчинг.  Розучування додаткових рухів до танцю. Підготовка до травневих свят.
2,5 г.
28.04.
73.
Розминка. Стрейчинг. Повторення пройденого матеріалу за розділами.
2,5 г.
30.04.
74.
Розминка. Стрейчинг. Повторення пройденого матеріалу за розділами. (Продовження)
2 г.
05.05.
75.
Розминка. Стрейчинг. Генеральний прогін номерів.
2 г.
07.05.
76.
Виступ на святковому заході до Дня Перемоги. Аналіз виступу учнів.
1 г.
08.05.
77.
 Розминка. Стрейчинг. Повторення вивчених номерів за рік. Підготовка до Дня вишиванки та звітного концерту.
2,5 г.
12.05.
78.
Розминка. Стрейчинг. Повторення вивчених номерів за рік. Підготовка до Дня вишиванки та звітного концерту. (Продовження)
2,5 г.
14.05.
79.
Розминка. Стрейчинг. Повторення вивчених номерів за рік. Підготовка до Дня вишиванки та звітного концерту. (Продовження)
2,5 г.
19.05.
80.
Розминка. Стрейчинг. Виступ на заході до Дня вишиванки. Аналіз виступу.
2,5 г.
21.05.
81.
Виступ на звітному концерті. Аналіз виступу. Аналіз роботи гуртка за ІІ семестр. Генеральний прогін номерів.
2 г.
26.05.
82.
Розминка. Генеральна репетиція номерів до свята Останнього Дзвоника.
2 г.
28.05.
83.
Виступ колективу на святі Останнього Дзвоника. Аналіз виступу. Аналіз роботи гуртка за рік.
1 г.
29.05.

Очікуваний результат: В ході занять вихованці не тільки навчаться основним танцювальним елементам, але і зможуть спілкуватися на мові танцю, стануть впевненіше в собі, зацікавляться танцями, як видом творчої діяльності, що сприятиме їх успішної адаптації в суспільстві.

Немає коментарів:

Дописати коментар